söndag 20 maj 2012

Syrener och rosenkvarts

När mitt hus byggdes 1930 satte man syrener runt hela tomten och idag har de små buskarna blivit en skog och det är bara de gammeldags doftande syrenerna i nyanserna ljuslila, mörklila, vitt, rosa och lite mellannyanser. Jag ser dem ovanifrån då jag bor på plan 2, en underbar utsikt, liksom en matta med syrener och doften sipprar in genom de öppna fönstren dygnet runt... I rabatten har vi också en sent blommande tulpan som jag aldrig sett någon annanstans, den ser mer ut som en ros!




Med inspiration - som vanligt - av naturen tog jag fram helgens halsband som består av är rosenkvarts - både som små stenar och skurna som rosor, skruvade metallrör, rosa jade samt en stor indisk handgjord kashmiripärla i rosa i mitten. Längd 50 cm + förlängningskedja 4 cm. Ser riktigt classy ut på! Halsbandet rör sig lite spännande på grund av de skruvade mellandelarna.
220 kr + porto



Till halsbandet finns ett matchande armband med samma stenar och delar som halsbandet. Passar en handled på ca 17 cm. Som innan erbjuder jag ett setpris på 320 kr.

140 kr + porto

Rosenkvarts en av de mest eftertraktade varianterna av kvarts. Dess rosa färg är unik och helt olik alla andra rosa ädelstenar. Färgen beror på stenens orenheter av järn och titanium. Rosenkvarts symboliserar kärlek. (Läs mer om rosenkvarts och andra ädelstenar på Stareyes webb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar