fredag 1 juli 2011

Blandad kompott

När solen står som spön i backen är det inte så att jag sitter inne och gör smycken. Istället äter jag räkor, dricker vitt vin och umgås med vänner. Men jag ser fram emot en regnig helg, ha ha. Jag har en massa idéer på smycken!

Här kommer ett par saker som jag hade i gömmorna!

Snygga örhängen kan man ju aldrig har för många av. De första multifärgade är redan sålda faktiskt, till G. Urpluttiga små kristaller i en mängd kulörer. Hänget är nätt och mindre blaffigt än creoler.

Hemma hos G...
Dessa helröda stenar har jag glömt namnet på - tips någon!? Kan det var en liten granat?

150 kr + porto
Länkarmbandet är mycket klassiskt, fem länkar, karbinlås och en vit sötvattenspärla. Passar en handled på 16 cm. Evenetuellt sålt...

170 kr + porto
Aventurine har jag använt i en del smycken, en mild grön sten som här är formad som en liten fyrkant. Aventurinen är en kvarts och mineralerna i stenen gör att den skimrar. Stenens namn kommer sig av att det ser ut som att det glittriga hamnat i stenen av en slump. På italienska heter "av en slump" "a ventura" och det sägs, att när glasarbetarna i 1700-talets Venedig av misstag tappade kopparflisor i glasmassan (och därmed fick ett nytt glas med glitter i) så gav man just detta nya glas namnet Aventurino. Ett namn som sedan använts till stenen. Den finns i flera färger rödbrun, gul, blå och grön. Den gröna aventurinen passar bra med vintagefärgad kulkedja. Längd 70 cm och låses med ett kulkedjelås.


150 kr + porto

Fin tunn kedja med svarta små glasstenar och fjärilar, går att ha två varv runt halsen. Inget lås.
Sålt till min favvokunde A-L!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar