tisdag 16 augusti 2011

Vogue

Det finns för mig bara en riktigt bra modetidning, och det är italienska Vogue och särskilt det nummer som kom nu i juli/augusti som har en bilaga med foton från alla modevisningar. Vill du kolla lite av visningarna kan du göra det här på Vogues webbplats.

Vogue som företag har ju klantat till det rejält tyvärr nu när de använt en modell som bara är 10 år och är uppsminkad. Men bortsett från det.. är fotot och kläderna alltid i en klass helt för sig. Svenska modetidningar bleknar i jämförelse. Men man blir så inspirerad av att bara bläddra i Voguenumret. Det nummer som jag fick med mig hem från Italien blev inspiration till två armband då de var i samma färgton och samma stil som omslaget. (Letar fortfaramde efter namnet på de två halvädelstenar som armbanden är gjorde i eftersom jag inte kommer ihåg!) Det är iallafall tunga fina stenar med ursnygg lyster och yta. Båda passar en handled på cirka 16 cm. De rosa facetterade stenarna är varvade med brons/vintage och låses med ett toggle-lås, ej reglerbart. Det andra armbandet är dubellradigt med silverfärgade delar, och har som enda dekoration ett silverfärgat lås i form av en blomma med strass i. Stenarna är gräddfärgade, men drar lite mot gammelrosa.




sålt till faster i Pickhult

Sålt till K i Pickhult :)
Jag kommer att göra fler armband utifrån detta Vouge-nummer, såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar