onsdag 24 augusti 2011

Mera Vogue..

Jag gjorde en djupdykning till i Vogue, dreglade lite över fotot, tygval, strukturer och ja... Tonerna i mitt favorituppslag var lila-vinrött-rost-koppar-brons. Otroligt snyggt.

I sten-och-pärllådan hittade jag min månadssten som är ametist och snyggt lila. Dessa ametistchips fick bli ett enkelt armband med ett fåtal mellandelar och på memorywire, som sluter sig runt armen i knappt två varv, inget lås. Ametisten är transparent och fångar upp ljuset fint och har en mörk lila ton.

170 kr + porto


Koppar, vintage och brons är fortfarande inte så välanvända metallfärger, men jag gillar dom och de kommer stort inom smyckesvärlden. Jag använde en relativt grov länk till halsbandet - och stenarna är: vit marmor, vitt glas och tigeröga. Längd cirka 55 cm.

180 kr + porto


Armbandet har vita romber i snäckskal och tigeröga. Metallen är koppar/kopparfärg. Längd 20 cm.
140 kr + porto
Nu måste jag fortsätta dregla över Voguenumret...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar