söndag 28 augusti 2011

Körsbär.. Aventurin.. Bling bling...

Så här sista sommarhelgen kliade det lite extra i fingrarna. Så trots en strejkande rygg fick det bli lite tillverkning och sen, det som är kul med helgen: tid att fota utomhus. Det blir så mycket bättre!

Denna aprikos-rosa-färgade sten heter körsbärskvarts och har här formen av små tuber respektive facetterade droppar. Du kan köpa alla smycken separat. Men om du köper två smycken i ett set får du 20 procent rabatt på hela summan. Örhängena är 5 cm långa inklusive kroken, som är silverpläterad. Halsbandet är ca 40 cm + 3 cm förlängningskedja. Armbandet är 20 cm + 3 cm förlängningskedja.


Köpta av min najsiga faster

160 kr + porto

210 kr + porto

Gjorde ett armband som blev lite vardagsenkelt också. Länken till detta har jag gjort själv, i alla dess delar. Stenarna är aventurin. Bra att veta är att alla smycken som jag gör är garantera unika, ingen massproduktion eller kopior på annat! Vissa av mina smycken kan likna varandra i någon slags ArtyMary-stil, men jag byter alltid någon beståndsdel. Aventurinarmbandet är 20 cm långt.


140 kr + porto

Bling bling till festen. Om du - liksom jag - ska på fest snart, kan det ju vara enklast att hänga på sig lite bling, om du - liksom jag igen - inte orkar köpa en ny klänning eller annan partystass... Kör nog den lilla svarta. Stenarna glittrar ifall ikapp och är transparenta, lila, ljuslila och rosa - facetterad fint glas. Armbandet är 19 cm och har ett togglelås så det finns ingen förlängningskedja. Örhängena hänger på silverpläterade stängningssbara brissyrer och är drygt 4 cm långa, inklusive kroken.

190 kr + porto


130 kr + porto

2 kommentarer:

  1. Hej,
    ska på party på fredag. Tänker då ha mina fina örhängen med en rökig/grå/rosa transparant sten som jag har köpt av dig från ett tidigare inlägg.Jättefina och ger lite lyx/festkänsla. Kram

    SvaraRadera
  2. ha så kul i dom örhängena ;) kramkram

    SvaraRadera