lördag 3 september 2011

Höstens intåg...

Snubblade över denna kastanj igår som fallit från trädet. Men den har ännu inte spruckit upp, den vilar i mitt fönster. Kastanjer är väldigt höstigt och fint och jag brukar alltid ha en kastanj i fickan... Dock utan skal då :)




Men eftersom inte kastanjen visat sig - så tänker jag låtsas att det inte är höst än! Var faktiskt ute idag i tre timmar, promenerade och låg och solade vid vattnet. Så just idag kändes det som att sommaren är kvar ett tag till. Sista smyckena i de klassiska sommarnyanserna kommer här, innan jag börjar göra höstfärger...

Magnesit är en vanlig smyckessten, här färgad turkos och det är en fin variant till vanliga turkoser. Det blev två halsband, två par örhängen och ett armband. Köp varje del för sig, eller om du vill ha två delar ur detta set så får du 20 procent rabatt! De stora stenarna i smyckena mäter 16 mm i diameter.


Detta halsband består av stenar i olika storlekar och har små metallpärlor mellan varje sten. Halsbandet mäter 42 cm, jag kan förlänga det mer om du vill, men det ska ligga kort runt halsen!

ägs av min kollega Y nu!
Det andra halsbandet är lite lättare då hälften är en kedja. Halsbandet mäter 47 cm inklusive en 5 cm förlängningskedja. Ett kors hänger längst fram. Men om du vill ha något annat än ett kors kan jag byta berlock.

230 kr + porto
Armbandet har en mycket enkel design, med länkade stenar och ett karbinhakelås. Längd. 20 cm.

140 kr + porto
Till örat. Det ena paret består av tre stenar länkade, med krokar i sterling silver. Det andra paret är tyngre och har därför en låsbar krok, en brissyr, i silverplätering, samt en liten och en stor kula samt en mellandel i tibetsilver.


sålda
110 kr + porto

Malakit. Malakit är en dovt grön sten som har en mängd skiftningar i sig. Här har jag gjort ett armband och ett par örhängen i samma sten. Just här har jag valt malakitschips, som är lite taggiga och ger ett spännande intryck - om man inte gillar polerat och slätt. Örhängena har sterling silver krokar. Armbandet är trätt på memory wire så det finns inget lås, det passar alla storlekar.

110 kr + porto

150 kr + porto

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar