söndag 25 september 2011

Våga byta silver mot bronsfärgat!

För att variera smyckestillverkningen har jag verkligen tagit till mig brons- och vintagefärgade delar, de ger också en fin lyster till de halvädelstenar och pärlor som man använder. Jag har sett en hel del bronsfärgat i affärerna men jag märker på de försäljningar jag haft att de flesta föredrar silver fortfarande. Det finns en hel del fördelar med bronsfärgat, det behöver inte putsas lika ofta som silverfärgat och det är väldigt klädsamt till oss svenskar som nu framåt hösten ståtar med bleknande sommarbränna... Och det ser ibland, i mina ögon, lite mer exlusivt ut. Men jag vet, vanans makt är stor, men för er som kan tänka er något annorlunda, satsa på ett höstsmycke i bronsfärgat! Vad jag sett inom konsten så vågade man iallafall använda brons- och vintagefärgat (om det nu inte är guld, ha ha).

Botticelli, favvokonstnär :)


Korallarmbandet passar en handled på 19 cm. Korallen är pressad och har fina oregelbundna schatteringar.

160 kr + porto
Armbandet med halvädelstenen unakit går att reglera längden på och har en fjäril som berlock.

170 kr + porto

Halsbandet är 60 cm långt + 5 cm förlängningskedja och har ett tungt ekollon som hänger under stora sötvattenpärlor i gräddvitt och peacock-färg. Låses med enkel karbinhake.

210 kr + porto
Längd på detta lilla hjärthalsband är 40 cm och det låses med ett snyggt snirkligt haklås.

190 kr + porto
Det lite maffigare halsbandet är 46 cm långt och låses med snirkligt haklås. Hänget fram är en slätslipad howlit. De små stenarna är en enkel vit-gräddvit kvartssten med schatteringar i. Fina mellandelar i brons.

230 kr + porto

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar