söndag 29 januari 2012

Downtown Abbey och Elizabeth

Förutom Italien med all sin konst som Botticelli och Bernini så gillar jag det brittiska och gärna kostymdramer från alla epoker men helst 1930-tal. Såg såklart Downtown Abbey nu och dreglade över kostymer och interiörer. Såg också Elizabeth med Cate Blanchett någon kväll... Mumma på alla sätt och vis och klara inspirationsfilmer!

Jag har dock inte gjort så mycket smycken, har haft en bråkande rygg, men ett halsband fick jag ihop iallafall... med en stor agat som eye-catcher och sedan hematit (blodsten), vintagemellandelar och rökfärgad bergskvarts (bumlingar). Halsbandet är 48 cm och har en 4 cm lång förlängningskedja.

Halsband med agat, 220 kr + porto
Downtown Abbey
Cate Blanchett - Elizabeth
Nu ska jag försöka samla mig och göra mer smycken.. Ser fram emot att presentera mera i februari.

1 kommentar:

  1. Så stilfullt och vacker. Ser fram emot att få ser fler smycken vart efter...:-)

    SvaraRadera