onsdag 26 januari 2011

Behöver du uthållighet och kraft?

Och tror du på stenars betydelse? Då ska du skaffat ett smycke med stenen hematit. Den sägs ge både handlingskraft och styrka – och lite uthållighet på köpet. Om du tycker kristallteori är ointressant eller humbug kanske du gillar stenen i alla fall? Den kallas också för blodstensmalm eller järnglans. Den har en svartgrå blank yta, lite metallisk och med skön lyster.
Halsbandet är trätt med små hematitpärlor varvat med krackelerade glaspärlor, däremellan sitter gråskiftande glasstavar. Längd: 48 cm.


sålt, till min favvokund :)



Två par örhängen i samma stil med hematit och krackelerat glas. Ett par på sterling silverkrokar, metallkon på toppen, och det andra paret på silveröverdragen koppar med två hängen i länk.

140 kr + porto



sålt till min yngsta kund hittills :)
 

I samma stil som de enkla hematitsmyckena har jag gjort ett armband med silverfärgade tuber varvade med små halvädelstenar (agater) i jordiga mustiga färger och ett par aprikosfärgade sötvattenspärlor. För en nätt handled, armbandet mäter 16 cm. Låset är av toggle-typ, ingen förlängningskedja.
Armbandet har jag flera modeller av, med röda stenar och med vita sötvattenspärlor och olika längder. Jag gör också på beställning om du vill ha någon särskild nyans eller kulör.


170 kr + porto


En inspiration till metallic hittade jag bland annat i denna dörr och på detta elskåp som jag fotade på en promenad genom Söders höjder. Dörren var, minst sagt, angripen av rost. Så snygg att den skulle platsa som tavla! Elskåpet är också nice med sina gamla affischbitar kvar. Gammalt är oftast väldigt snyggt...


2 kommentarer:

  1. Så elegant och vackert! /Filippa

    SvaraRadera
  2. Är så nöjd med nya halsbandet. Det är så fint. Kram anne-lie

    SvaraRadera