torsdag 13 januari 2011

La Primavera

La Primavera - Våren - är för mig en vacker tavla av Botticelli som hänger i galleri Uffizerna i Florens - staden där där jag bodde en gång, i min ungdom. Nu lät det som att jag är tusen år, så är inte fallet, men det var ändå väldigt länge sen jag bodde där... Vad gäller staden och konsten fanns det en del som är värt att återvända och se, bland annat denna vackra tavla.


Detalj från la Primavera..
 Och nu i den bistraste av årstider så är det ju våren man längtar till, den skira och ljusa och knoppiga. Tavlan gav mig inspiration till detta armband som passar alla handleder! Lite lagom skirt och rassligt. Kanske nåt att ha till de ljusa jeansen och den vita skjortan? Om du klickar på bilderna så kan du se dem i ett större format.



 
sålt till Sveriges snyggaste chefssekreterare




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar