söndag 23 januari 2011

Pretty in pink…

Rosa är en färg som man kanske inte använt sedan man var 7 år, eller så har man precis återvänt till rosa för första eller femte gången. Själv virkade jag en bubbelgumsrosa sjal i vintras och återvänder till rosa och cerise då och då även om jag inte riktigt kan bära upp vare sig babyrosa eller Barbierosa. Svenska kvinnor funkar dock med sina ljusa färger riktigt bra i pastelligt rosa, medan latinas ju ofta passar perfekt i de starkare rosa och cerisa nyanserna.
För att göra det enkelt, prix unique - 100 kronor per par. (Porto tillkommer om du vill ha dem skickade hem, 20 kronor.)



Rosa blev alltså temat för de åtta par örhängen som jag gjort i helgen. Pretty in pink vill man kanske vara, även om filmen faktiskt är en riktigt jönsig historia från 1986. (Även om jag erkänner att jag tyckte Molly Ringwald var jättesöt!) Tyckte det kändes ok att sno titeln i alla fall, tycker det är roligare att ha något slags tema att jobba utifrån. Rosen på kolonilotten är ju också fin i sin rosa dräkt.

Fem av de åtta paren har enkelt utformade krokar i sterling silver. De två paren med långa krokar och paret med en liten plupp har silveröverdragna kopparkrokar och de ska vara nickelfria. Materialen varierar, kristall, krackelerat glas, eldagat och lampwork. Klicka på bilderna om du vill se dem ännu större!

 
sålda
  


  
… eller sober i grått och vitt?

Om du inte går igång på rosa finns ett armband och halsband som är snygga var för sig men är gjorda för att passa ihop. Vita keramikpärlor i olika form varvas med bergskristall, silverpläterade snurror som –här har jag inte bestämt mig – ser ut som snäckor eller kanelbullesnurror. Mellan sitter mattgråa japanska Miyukipärlor. Karbinhakslås och sluthängen med hjärta på ögla. Armbandet är halvstelt och passar en handled som är 15-16 cm. Halsbandet är 49 cm långt och hänget cirka 6 cm.
160 kr + porto 20 kr


170 kr + porto 20 kr


Om du köper båda kostar de 300 kronor + porto 20 kr


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar