torsdag 6 januari 2011

Farfalle och lila eldagat

Fjärilar på italienska heter farfalle, och de mest kända är ju de som inte flyger så mycket - utan hamnar i pastavattnet… Farfalla var ett av de första djur som jag lärde mig säga på italienska, efter hund, katt och häst. Jag kanske var 8-9 år och jag har än idag ett tiotal favoritord på italienska som ligger extra bra i munnen. Papavera, cocomero, pipistrello…
Fjärilarna på dessa smycken är ganska små och diskreta, i tibetsilver. De stora lila, spräckliga stenarna är eldagater med bra tyngd i.


160 kr + porto





sålda

100 kr + porto


sålt


sålda - men du kan beställa om du vill!

Halsbandet, vars agat mest ser ut som en liten planet som hänger och dinglar, har en ”halo” på 3 cm i diameter - och kulkedjan är på 50 cm. Armbandet har reglerbar längd 18-20 cm. Alla örhängskrokar är i 925 sterling silver.
Man kan köpa alla smycken separat, jag bär själv sällan matchande smycken utan blandar hellre. Men jag vet att många gillar smyckesset, så det är helt fritt att kombinera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar