söndag 30 januari 2011

Mixed colours

I mitt pass står det att mina ögon är av sorten mixed colours vilket närmast är melerade på svenska. Vilket inte säger någonting om färgen egentligen. Mer en panik över att man som nybliven passägare inte hade vare sig blåa, gröna eller bruna. Mina ögon är iallafall grönaktiga med något slags brunt i och lite prickar och lite blått och de har en tendens att ändra färg. Mixed colours blev utgångspunkten för nästa halsband, där det gröna dominerar men det drog iväg lite i olika nyanser av grönt och det skiftar lite i blått.

Tror detta halsband kommer ändra färg beroende på vad man har för kläder och vad det är för väder ute, sol eller moln. De glaspärlor som ser citrongula ut i bild är folierade med metall, därav den skumma lystern, som beror på att jag fotade med blixt. Färgen är egentligen mycket mer matt limegrön och inte fullt så citronigt argt självlysande...

240 kr + porto

Hänget i närbild, klicka på bilden för att förstora ytterligare...

Halsbandet kan bli max 45 cm långt med förlängningskedja och det är en salig blandning av sötvattenspärlor, krackerlad kristall, träpärlor, keramikpärlor och silverpläterade mellandelar. Hänget är en prydnad i sig med skön tyngd i.

Till halsbandet finns ett par örhängen om man vill, men de funkar finfint på egen hand också... Helslutna lite tjockare ringar, silverpläterade och nickelsäkra och stenen är tjeckiskt krackelerat glas i en olivfärgad nyans.


sålda!

Turkoser är ett säkert tecken på att det faktiskt blir sommar i år med... Här är de små turkoserna varvade med svarta keramikpärlor, turkos gummislang, silverpläterade mellandelar och glasstenar som skiftar i turkost och svart med ett slags tigermönster. Jag har döpt smyckena till Blue Tiger. Jag döper alla smycken och kollektioner, kanske lite nördigt men men.... Halsbandet är cirka 44 cm, ligger i halsgropen och har en förlängningskedja. Armbandet är halvstelt och passar en nätt handled på cirka 15 cm.




Närbild på hänget.



180 kr + porto
 
160 kr + porto

2 kommentarer:

  1. De örhängena vill jag beställa! Hälsningar Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Du gör så himla fina smycken, jag fattar inte hur du hinner göra alla! Hälsningar Yvonne

    SvaraRadera