lördag 16 april 2011

Planeter och kiwi

Inser när jag gör saker att jag alltid hamnar lite i samma stil  och spår. Kanske är det bra? Gjorde ett armband med lila och cerise eldagat. Länkarna mellan stenarna är ganska tjocka. Armbandet passar en handled på 18-19 cm. När jag sedan gjorde ett par örhängen till tyckte jag att det liknade små planeter? Örhängenskrokarna är i sterling silver.

på väg till annapanna i gbg!


på g till gbg ;)

Kiwi är en kul och hårig frukt och den har gett namn till en kvartssten, Kiwistone. Den är tacksam att färga för då syns de svarta fläckarna och spröten bättre i stenen. Denna kiwi har de färgat i en ljus turkos som hänger på enkla silverpläterade långa krokar. Insåg också när jag beställt hem dem att de hade formen av hjärtan. Dessa hjärtan, de förföljer mig!

sålda till C som gillar turkosa nyanser

närbild på den fläckiga kiwikvartsen
Eftersom ljuset var så bra och kreativiteten rann till så blev det två saker till, allt i den enklare klassiska stilen. Ett armband - där jag blandade en grövre och en tunnare kedja. Låset är enda dekorationen. Passar en handled på 19 cm. Jag gjorde också ett par örhängen i fin tjeckisk facetterad kristall - som har en snygg form, lite hopklämd boll och de glittrar underbart i ljuset. Färgen är lite syrenlila/röktonade och med krokar i sterling silver.

Sålt

sålda till min storkund, som snart kan öppna butik :)

3 kommentarer:

  1. Annapanna i Götet16 april 2011 kl. 19:25

    Skitfint! Jag tingar genast översta örhängena (absolut planeter!). Ska kanske be om ett specialgjort armband också...

    SvaraRadera
  2. åhhh allt är såå fint! Men jag tingar på örhängena i kristall. Jättefina! De vill jag ha på mig när jag ska på party nästa fredag.

    SvaraRadera
  3. @ anna: de blir finfina i dina öron. armbandet är klassiskt enkelt också, just din stil. postat :)
    @anne-lie: dina färger, den där lite syren- och rökfärgade. blingar fint!
    KRAM på er kära kunder, MARY

    SvaraRadera