måndag 4 april 2011

Two pieces

Jag var tvungen att hämta mig lite från Södermalmsäventyret. Där sålde jag inte en enda grej och de andra som sålde helt andra saker gjorde inte direkt stora affärer heller... Med andra ord satt vi en hel dag med liiite fel målgrupp. Men vi träffade inköpare av silverkedjor och hade på det det hela en ok dag. Även om det hade varit kul att sälja...

Gjorde ett halsband under själva marknadsdagen i gråa matta mycket vackra Miyuki-pärlor som varvades med lite större metallpärlor. Längst fram ett hänge av en sten som påminner om månsten men den är mörkare, och skiftar lite i ljuset beroende på bakgrund. Men tyvärr vet jag inte namnet på stenen, men den har en skön tyngd. Halsbandet är cirka 47 cm långt och hänger nära halsgropen. Ej reglerbart.


180 kr + porto


Det andra halsbandet gjorde jag sen hemma. Det är lite av en klassiker i modellen och känns väl helt ok till en stor vit herrskjorta i linne i sommar? Det består av dubbla länkar, gjorda av små vita silverfolierade stavar och små vita rocaillespärlor som har mellanpartier med vita stora sötvattenpärlor och släta metallmynt. Hänget är ett 5 cm långt pärlemohänge som är ett fint vintagehänge som jag fått av en god vän. Halsbandet är 56 cm långt, ej reglerbart.

190 kr + porto


Ja det var allt för denna gång, måste hitta lite inspiration nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar