söndag 18 mars 2012

Beställningsverk

Beställningsverk kanske man bara använder om sofistikerade stölder på muséer? Jag tycker att ordet passar ganska bra för mina smycken, då det är beställningar och varje är ett litet verk i sig. Inget är det andra likt. Jag gör inga smycken i serie eller mängd, ett av varje bara. Det finns likheter mellan smyckena, men det är ju för att det är mina! Läste om smycken häromdagen, att det finns en stark trend att skaffa sig unika smycken och bijouterier och man är beredd att betala en del också. Dessutom köper svenskar gärna svenskdesignat. Läs här! Mina är inte fullt så dyra men jag ska göra en liten enkät på fejjan och se om det är så att ni vill ha silver 925 (sterling) och lite mer ädla stenar på beställningarna? Återkommer om detta.

Ja må hon leva.. uti 200 år!! Första beställningen jag visar idag är ett hedersamt uppdrag, det är en present till en dam som fyller 100 år! Tänk om man själv får bli 100 år? Svindlande tanke... Har inte träffat damen ifråga, men är man 100 brukar man vara lite tunn om handlederna och vara lite allmänt sirlig. Det finns inte så många material att välja på som var lämpliga - utom ett egentligen: sötvattenspärlor. Började trä vita pärlor, men det blev lite för flickigt och jag tänkte att en 100-åring nog associerad vita pärlor till bröllop. Så jag tog istället jämna runda högkvalitativa gråtonade sötvattenspärlor istället - vilket jag tyckte blev helt rätt. Tack A-L för beställningen :)



Cathy: jag brukar inte namnge mina smycken - något som jag sett att andra smyckestillverkare brukar göra. Men jag gör ett undantag för dig! Hoppas färgen blir bra, jag tror du kommer gilla armbandet. Stenen är en blågrön agat med skiftningar i grått och med spännande mönster i, som spindelväv. Stenen kallas också spindelnätsagat. För att inte göra armbandet för tungt med bara stenar la jag in blommor emellan, som är stiliserade och inte för fjantiga och ryschpyschiga - du är ju klassisk i din stil!

Cathy
Nu väntar tillverkningar av ytterligare ett par beställningar, men det finns plats för fler! Och det är på sätt och vis den roligaste delen med att göra smycken. Att veta vem som ska använda det, redan innan. Så välkommen du med - med en beställning, eller kanske gillar du något som finns på bloggen? Oavsett är det bara att mejla betullat snabel-a hotmail punkt com. (Skriver så här kryptisk mejladress då jag lusats ner av spam på denna adress...) Eller lämna en kommentar, beställning direkt på bloggen.

Nu ska jag på namngivning av en ny liten kille. Ha en bra söndag.

1 kommentar: