söndag 4 mars 2012

Pearls for girls!

Inledningsvis hade jag tänkt designa något i Estelles namn och visst passar prinsessor i pärlor? Men jag besinnade mig lite och tänkte att alla tjejer passar i pärlor. Dessa sötvattenspärlor är av grymt fin kvalitet. I armbandet är det små toppborrade pärlor, 3 mm, så de lägger sig automatiskt omlott. Längd 19 cm, inte justerbart, då det har ett togglelås.

180 kr + porto


Halsbandet består av länkade potatisformade, fina vita jämna sötvattenspärlor med snygg lyster, 5-6 mm stora. Längst fram hänger ett filigrankors. Om du inte står ut med kors (vet att jag själv snöat in på kors), så kan jag byta ut hänget mot något annat enligt önskemål. Jag har faktiskt en fin kungakrona - om nu någon snöat in på hovet ;) Halsbandet är 42 cm långt (hänger precis i halsgropen) och har en förlängningskedja på 4 cm.

240 kr + porto


Nu ska jag gå ut vårsolen och fota lite och kanske köpa årets första glass.
Ha en bra söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar