onsdag 9 februari 2011

Halsbandet Confetti

Jag är med i nätverket Inspira - där man kan träffa likasinnade som gör smycken för att få idéer och peppa varandra. En kul grej som vi gör där är Färgutmamning. En person ger tre färger som någon annan tar och utifrån kombinationen gör man ett smycke i valfri teknik. Samtidigt som man tar färgerna lämnar man tre nya färger efter sig till någon annan osv osv. Väldigt kul eftersom man då jobbar med färger som man aldrig normalt sätter ihop. Man har ju en tendens att fastna i sitt eget färgträsk... Jag valde iallafall kombinationen cerise-lime-orange. Det blev ett sprakande halsband som man blev glad av. Och samma kväll sålde jag det till min gamla klasskompis från gymnasiet! Kul! Och hon är så söt och färgstark så det blev alldeles perfekt.

sålt!
Och om man inte kommer på en enda färgkombination att ge vidare kan man fuska lite genom att använde denna inspirerande sajt - som egentligen är till för att ge tips på bra färgkombinationer när man bygger webbplatser. Color wheel - du kan få upp till 16 miljoner kombinationer - här kan du hitta din alldeles egen färgpalett!

1 kommentar:

  1. Vill du bli dagens blogg?
    Passa på att gå in och anmäl dig!

    De pågår även andra tävlingar så anmäl dig och ha chansen att vinna fina priser:)

    eller kanske Följa varann på bloglovin?
    Eller ställ en fråga i min "bloggsvarsruta" och bli länkad!
    (obs ställer ni en fråga som redan är ställd raderar jag dem och ni blir då inte länkade)

    SvaraRadera