söndag 26 februari 2012

Lila - inte bara för desperata tanter!

Minns att jag hade en snygg ullcape/stor sjal i lila som var inköpt i Dublin i mitten på 1990-talet. Jag hade den jämt då, även om jag verkligen kände att lila var för desperata ogifta tanter i 50-årsåldern. På en kurs en gång frågade en jämnårig tjej om jag var medial. Ha ha. Lila kallades ibland för sista-chansen-färgen. Lila var också kopplat till flummigt och hippie. Men inom färgläran har lila och violett en annan symbolik: meditation, andlighet, intuition och klarhet. Färgen står för transformation och tyder på förening av intellekt och hjärta, det fysiska och det andliga. Och det kan jag ju köpa rakt av. J
Halsbandet är gjort av lila glas, silverpläterad länk och rektangulära lilafärgade snäckskalsdelar. Det är lite tantigt halsbandet, men just därför gillar jag det! Längd: 68 cm.

210 kr + porto

Nu är det lite mindre hopplöst med lila. Det dyker upp som en standardfärg varje höst, men jag tycker färgen passar året runt. Snygga grejer som jag hittade i affärerna nu var nedanstånde. Plånbok Wera/Åhlens. Lila Converse. Klänning LaRedoute. BH - GinaTricot.







2 kommentarer:

  1. Hej Mary,
    Härliga färger där ;o) Jag har frågat dig förut om dina fina tags, undrar hur du fått texten så fint, har du gjort bilden/texten i datorn och så skickat in den och sedan fått gjort tagsen? Om, har du något bra bild/text program för just detta?
    Tack snälla för svar!
    Kram Heidi

    SvaraRadera
  2. Hej Heidi! jag har skrivit texten i word bara och sen gjort en pdf som jag skickade till lilla pärlan som gjorde mina tags! hilsen fra Mary

    SvaraRadera